پایگاه شاگردان آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری

پایگاهی برای بازنشر دروس آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری و اطلاع‌رسانی اخبار بیت معظم له

پایگاه شاگردان آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری

پایگاهی برای بازنشر دروس آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری و اطلاع‌رسانی اخبار بیت معظم له

پایگاه شاگردان آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری

آیت‌الله العظمی علامه سید کمال حیدری (مد ظله العالی) یکی از مراجع دینی ساکن قم هستند.
ایشان قائل به محوریت قرآن کریم و مداریت سنت معصومین (علیهم السلام) در استنباط از منابع دینی بوده و همچنین معتقدند که مرجع دینی باید مجتهد و صاحب‌نظر در کلیۀ علوم و معارف اسلامی از جمله فلسفه، کلام، تفسیر، فقه، اصول، اخلاق و عرفان باشد.
همچنین آیت‌الله العظمی حیدری (مد ظله العالی) پشتیبان رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) هستند و خودشان برادر دو شهیدند که در عراق توسط صدام به مقام شهادت رسیدند.

طبقه بندی موضوعی

بایگانی

آیت‌الله العظمی حیدری، سنی شده است؟!

دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۵۸ ق.ظ

آیت‌الله العظمی حیدری در مورد شایعۀ ترک مذهب اهل‌بیت(ع) توسط وی گفت: این‌ها خیلی خوشبین هستند. اگر این مبانی محکم امامیه نتوانسته بنده را قانع کند، چطور ممکن است مبانی تسنن بتواند من را قانع کند؟! تصریح می‌کنم که دین را راهی نیست جز اینکه از علی(ع) و آل‌علی(ع) گرفته شود.

 

به گزارش پایگاه شاگردان آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری به نقل از شبکۀ جهانی ولایت، با بررسی تاریخ اسلام، تاریخ تشیع و حتی تاریخ انبیای‌الهی(ع) به روشنی درمی‌یابیم که همواره در طول تاریخ، یکی از ترفندهای مهم دشمنان کوردل حق؛ تهمت زدن، افترا زدن، تحریف سخنان اهل حق و نشر تحریف‌شدۀ آن و ترور شخصیتی مدافعان و طرفداران حقیقت بوده است.

در طول تاریخ نیز مخالفان مکتب اهل‌بیت(ع) که در برابر منطق قوی و استدلال علمی پیروان اهل‌بیت(ع)، حرفی برای گفتن نداشتند همین روش کهنه و شیطانی را درپیش گرفته و تلاش گسترده‌ای کردند تا سخنان مدافعان اهل‌بیت(ع) را تحریف و افکارشان را وارانه نشر دهند.

یکی از کسانی که در سال‌های اخیر با جدیت فراوان، پای در میدان مبارزه با مخالفان اهل‌بیت(ع) گذاشته است، جناب آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری است. شخصیتی که با دلایل قاطع و محکمش بنیان افکار سست و باطل مخالفان اهل‌بیت(ع)، به خصوص نوکران وهابی انگلیسی را به چالش جدی کشیده و لرزه بر پیکر پوشالی آن‌ها انداخته است.

پس از اینکه برنامه‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی ایشان در دنیای اسلام و به خصوص جهان عرب، تأثیر فراوانی گذاشت، دشمنان دیرینۀ حقیقت، دست به دامان همان نیرنگ قدیمی شده و شروع به تحریف و تقطیع سخنان آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری نموده و پخش گستردۀ آن در فضای ماهواره‌ای و مجازی را آغاز کرده‌اند.

جالب اینجاست که پس از پخش این سخنان تحریف شده و تقطیع شده توسط شبکه‌های بی‌شرم وهابیت انگلیسی، دست‌اندرکاران این شبکه‌ها برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و کاستن از تأثیر برنامه‌های وی، شروع به تشکر از وی و سخنانش کردند! همان سخنانی که ساخته و پرداختۀ تحریف و تقطیع خودشان بود.

اما به راستی، حقیقت ماجرا چیست؟ و جریان این کلیپ‌های تقطیع‌شده و تحریف‌شده چه چیزی است؟ برای روشن شدن حقیقت، به سراغ ایشان رفته و مهمان سخنان سرشار از درد و ناراحتی‌اش از این تحریف‌کنندگان بی‌شرم شدیم. در اینجا شایسته است که حقیقت این ماجرا را از زبان خودشان به مخاطبان عزیز، تقدیم کنیم.

آیت‌الله العظمی حیدری در مورد ماجرای پخش کلیپ‌های تقطیع‌شده از خودش گفت: مقاطعی که الان در کانال‌های تلویزیونی و اینترنتی پخش می‌شود عموماً از درس‌های بحث خارجمان گرفته شده است، این‌طور نیست که بنده خواسته باشم پنج دقیقه بحثی کرده باشم.

وی افزود: این‌ها نیز عموماً یا کلمات دیگران بوده که بنده نقل کردم که این‌طور نیست بنده هرچه نقل کردم مورد قبولم باشد؛ یا اینکه دلیل دیگران بوده است چون دو نوع نقل است یا حرف‌های دیگران را نقل می‌کنید یا دلیل دیگران را نقل می‌کنید.

وی ادامه داد: می‌خواهم این نکته برای مخاطبان خیلی روشن باشد چون تقطیع‌هایی که کردند و عموماً از 20 ثانیه تا پنج دقیقه است، این‌ها هیچ ارزش علمی ندارد چون خیلی از این‌هایی که بنده گفتم، شبهاتی است که مطرح شده و بنده آن‌ها را در بحث‌های خارج فقه و اصولم نقل کردم و می‌خواستم جواب بدهم، آقایان شبهه را نقل کردند و وانمود کرده‌اند که این نظر آقای حیدری است!

وی افزود: این را خیلی روشن می‌گویم، اگر این حرف بنده را پخش کنند، چون آن را پخش کردند اما یقین دارم این دومی را پخش نمی‌کنند؛ این حرف‌هایی که نقل می‌شود، حرف‌های بنده نیست بلکه مسائلی بوده که مطرح شده و بنده نقل کردم که آن‌ها را جواب بدهم لذا بینی و بین‌الله این حرف را برای همه می‌گویم که شما لااقل برای مشخص شدن ماجرای این قطعه‌ها، مراجعه به آن درسی کنید که این حرف آنجا زده شده باشد.

وی ادامه داد: جواب این‌ها نیز همه برای روز قیامت باشد که اگر آن‌ها با دلیل این‌کار را کرده بودند که لابد حجتی داشتند اما آن‌هایی که بی‌دلیل این‌ها را پخش کردند مطمئن باشند من روز قیامت خصیم این‌ها هستم.

این مسئله تا جایی پیش رفت که برخی از بینندگان این شبکه‌ها که از حقیقت ماجرا و تحریف سخنان این عالم شیعی آگاه بودند نتوانستند سکوت کنند و دست به اعتراض و رسوا کردن این تحریف‌کنندگان روسیاه زدند.

این دشمنان حق و حقیقت، با اقتدا به پیشینیان پلید خود که همواره در حال مبارزه با پیامبران‌الهی(ع) و مدافعان حق بوده‌اند به همین مقدار اکتفا نکرده و در کمال بی‌شرمی و فریبکاری پا را فراتر نهاده و ادعای دست برداشتن آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری از مکتب اهل‌بیت(ع) و رها کردن مذهب شیعه را مطرح ساختند.

آیت‌الله العظمی حیدری در مورد شایعۀ ترک مذهب اهل‌بیت(ع) توسط وی گفت: اخیراً پخش کرده‌اند که بنده از مبانی تشیع دست برداشته‌ام، حالا بعضی‌های‌شان هم خوششان آمده که بگویند ما به سمت مبانی وهابیت رفته‌ایم! این‌ها خیلی خوشبین هستند.

وی افزود: من این جمله را چندبار گفته‌ام که اگر این مبانی محکم امامیه نتوانسته بنده را قانع کند، چطور ممکن است مبانی تسنن بتواند من را قانع کند؟!

وی ادامه داد: تصریح می‌کنم که دین را راهی نیست جز اینکه از علی(ع) و آل‌علی(ع) گرفته شود.

در پایان از مخاطبان محترم باید پرسید که از دیدگاه شما، دلیل این‌همه خیانت علمی و تحریف سخنان و نوشته‌های مدافعان اهل‌بیت(ع) چیست؟ آیا این‌گونه نیست که مخالفان اهل‌بیت(ع) هنگامی که خالی بودن و تهی بودن کتاب‌های‌شان از دلایل علمی و استدلال‌های منطقی را می‌بینند، مجبور می‌شوند دست به تحریف و تقطیع بزرگان شیعه بزنند تا با پخش گستردۀ این سخنان تحریف‌شده کمی از فشار افکار عمومی کاسته و به گمان باطلشان برای عقاید بی‌پایه و سستشان توجیهی پیدا کنند؟

آیا به راستی مذهبی که دلایل علمی و استدلال‌های منطقی کافی برای اثبات عقایدش داشته باشد دست به کارهای سخیفی همچون تحریف و تقطیع سخن دیگران می‌زند؟ وجدان بیدار شما، بهترین داور خواهد بود.

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» (صف، 8).