پایگاه شاگردان آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری

پایگاهی برای بازنشر دروس آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری و اطلاع‌رسانی اخبار بیت معظم له

پایگاه شاگردان آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری

پایگاهی برای بازنشر دروس آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری و اطلاع‌رسانی اخبار بیت معظم له

پایگاه شاگردان آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری

آیت‌الله العظمی علامه سید کمال حیدری (مد ظله العالی) یکی از مراجع دینی ساکن قم هستند.
ایشان قائل به محوریت قرآن کریم و مداریت سنت معصومین (علیهم السلام) در استنباط از منابع دینی بوده و همچنین معتقدند که مرجع دینی باید مجتهد و صاحب‌نظر در کلیۀ علوم و معارف اسلامی از جمله فلسفه، کلام، تفسیر، فقه، اصول، اخلاق و عرفان باشد.
همچنین آیت‌الله العظمی حیدری (مد ظله العالی) پشتیبان رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) هستند و خودشان برادر دو شهیدند که در عراق توسط صدام به مقام شهادت رسیدند.

طبقه بندی موضوعی

بایگانی

آیت‌الله العظمی حیدری در واکنش به اتهام دروغین انکار امام‌زمان(عج) توسط وی گفت: چه کسی برای اعتقاد به مهدویت در مقابل این‌همه هجمه‌های وهابیت در طول این سال‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای ایستاد؟ در حالی که شما در خانه‌های‌تان مثل مردگان، ساکت نشسته بودید!

 

 

به گزارش پایگاه شاگردان آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری، یکی از اتهامات دروغینی که برخی پایگاه‌های اینترنتی متعلق به جریان‌های انحرافی تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی به آیت‌الله العظمی سید کمال حیدری زده‌اند این است که آیت‌الله العظمی حیدری، امام‌زمان(عج) را انکار کرده است!!!

آیت‌الله العظمی حیدری در واکنش به اتهام دروغین انکار امام‌زمان(عج) توسط وی گفت: ما در ضمن مباحثمان برای مسائل بحث، مثال‌ها، نمونه‌ها و تطبیقاتی را می‌آوریم. یکی از این تطبیقات، تطبیقات بحث منهج سندی است که یکی از اعلام شاگردان آیت‌الله خوئی به نام آقای آصف محسنی به آن معتقد است و ما آن را ذکر کردیم.

وی افزود: ما گفتیم که بنابر این نظریه، آیا امکان دارد احادیث ولادت امام‌عصر(عج) تصحیح شود یا نه؟ ما فقط قول ایشان را نقل کردیم و نه اینکه ما به این قول معتقد هستیم!

مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه داد: اما متأسفانه این مباحث ما، انعکاسات وسیعی در پایگاه‌های متعلق به شیعه و سنی داشته است که نتیجه این انعکاسات، وانمود کردن به انکار امام‌زمان(عج) شده است!!!

آیت‌الله العظمی حیدری در ادامه تأکید کرد: من الان صراحتاً می‌گویم و قبلاً هم گفته‌ام که ما این قول را تأیید نمی‌کنیم و درصدد تأییدش هم نیستیم، ما فقط درصدد بررسی این قول در فضای علمی و حوزوی بودیم.

وی افزود: چه بر سر شما آمده است؟! چگونه حکم می‌کنید؟! من امام‌عصر(عج) را انکار کرده‌ام؟! وای بر شما! وای بر عقل‌های شما و نیت‌های‌تان! هرگز کسی این سخن را نمی‌گوید مگر اینکه مریض باشد و یا در قلبش پلیدی و ناپاکی وجود داشته باشد.

برجسته‌ترین مرجع منتقد وهابیت ادامه داد: چه کسی برای اعتقاد به مهدویت در مقابل این‌همه هجمه‌های وهابیت در طول این سال‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای ایستاد؟ در حالی که شما در خانه‌های‌تان مثل مردگان، ساکت نشسته بودید! من نمی‌خواهم این مطالب را بگویم ولی وقتی این اتهامات ناجوانمردانه به من زده می‌شود ناچاراً باید بگویم.

وی افزود: چه کسی در مورد «علم امام»، کتاب 700 صفحه‌ای تألیف کرده است؟ چه کسی کتاب «الراسخون فی العلم» را نوشته است؟ چه کسی کتاب «العصمة» را نوشته است؟ چه کسی کتاب «بحث حول الامامه» را نوشته است؟

آیت‌الله العظمی علامه حیدری ادامه داد: کتاب «حدیث الثقلین» من الان در 500 صفحه چاپ شده است. کتاب‌های «الولایة التکوینیه» و «الاسم الاعظم حقیقته و مظاهره» و کتب و مقالات زیادی در مورد اهل‌بیت(ع) در آثار من وجود دارد. شما کی به آثار من رجوع کرده‌اید که این اتهامات را به من می‌زنید؟